مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت باغبان دلسوز شطرنج استان همدان

پایگاه همدان شطرنج

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت مرحوم مغفور شادروان حاج محمدعلی هاشمی فرا ( رئیس اسبق هیأت شطرنج استان همدان ) درحالی در خانه شطرنج همدان برگزار شد که غیبت رئیس هیأت شطرنج استان همدان و صندلی های بسیاری که خالی از مدعوین  ( بالخص شطرنجبازان و شطرنجدوستان ) بود ، دل هر بیننده ای را سخت به درد می آورد .

هر چند دلیل غیبت اکثریت شطرنجبازان و شطرنجدوستان به نحوه ی فوق العاده ضعیف اطلاع رسانی هیأت شطرنج در این رابطه که فقط به نصب چند برگ اطلاعیه ، آن هم با تذکر بنده ! و به همت سرکارخانم پرویزی و به روز ما قبل برگزاری مراسم !! در خانه شطرنج همدان محدود می گشت ، مربوط می شد و از قبل نیز عدم حضور جامعه شطرنج به دلیل بی اطلاعی از برگزاری چنین مراسمی ، کاملا قابل تصور و پیش بینی بود ؛ اما عدم حضور میزبان اصلی مراسم ، یعنی رئیس هیأت شطرنج استان همدان حیرت آور و سوال برانگیز بود .

{البته لازم به ذکر است که بر اساس شنیده ها ایشان در مسافرت بودند}

ضمنا در سایت مادشطرنج ( سایت متعلق به هیأت شطرنج استان همدان ) هم هیچ خبری از برگزاری این مراسم و یا حتی فرا رسیدن اولین سالگرد درگذشت این باغبان دلسوز که بیست سال از با ارزشترین لحظات زندگیش را ، در راه پرورش نهال شطرنج این استان صرف کرد ، نبود و همچنان هم نیست !!! . { چهارشنبه مورخه 90/12/3 - ساعت 22:30 }

البته دیگر مسئولین محترم هیأت شطرنج استان همدان در این مراسم حضوری فعال داشتند . بالخص دبیران محترم آن هیأت ، جناب آقای ترابی که در تلاوت قرآن در جریان مراسم و سرکارخانم پرویزی که در تدارکات برگزاری مراسم ، تلاش بسیار نمودند .

آقای جواد خاضع منش

( جوان پرتلاش ، با اخلاق و مسئول خانه شطرنج همدان در حال چیدمان محل برگزاری مراسم )

مراسم با تلاوت قرآن شروع و با مداحی و همچنین خواندن غزلی توسط آقای ایرج صبا ( یکی از مربیان پیشکسوت شطرنج استان همدان ) و پذیرایی از حضار ادامه یافت و سپس آقای مهدی سلیم  ( سرپرست تیم های شطرنج هکمتانه و همدان شطرنج ) به نمایندگی از طرف اعضای تیم شطرنج زنده یاد محمدعلی هاشمی فرا ، یکی از جام های قهرمانی لیگ باشگاههای استان همدان را به نشانه ی احترام و ارج گذاری به خدمات بیست ساله آن عزیز از دست رفته ، به خانواده ی گرامی ایشان اهداء کردند .

لازم به توضیح است که تیم همدان شطرنج امسال به پاس زحمات آن مرد بزرگ ، با نام " تیم شطرنج زنده یاد محمدعلی هاشمی فرا " در مسابقات شطرنج لیگ باشگاههای استان همدان شرکت کرده بودند .

ضمنا به پیشنهاد آقای مهدی سلیم و پی گیری جناب آقای نیکوسخن ( سرپرست تیم شطرنج سرکه کیوار و یکی از پیشکسوتان و شریف ترین مردان بزرگ شطرنج استان همدان ) و تایید همه حاضرین از جمله : اخویان گرامی هاشمی فرا و اعضای محترم هیأت شطرنج ، قرار بر این شد که از این به بعد ، هیأت شطرنج استان همدان به نمایندگی از طرف همه شطرنجبازان استان همدان و با همکاری آنان ، برنامه های خاصی را برای تجلیل از پیشکسوتان و اساتید و حامیان این رشته ورزشی ، همچون عزیزان ارجمند : حاج محمود پرخو ، تقی حجاریان ، حسن فرخ سرشت ، مهرداد جمالی ، محمد نیکوسخن ، احمد صیفی کار ، پرویز فلاحی ، ایرج گلپایگانی و دیگر بزرگان ، برگزار نماید و همچنین از طرف همه شرکت کنندگان ، سالروز تشکیل رسمی هیأت شطرنج استان همدان ، یعنی  " 10 تیرماه 1369 " را بعنوان روز پیشکسوتان ورزش شطرنج استان همدان انتخاب و نام گذاری کردند .

و در پایان مراسم ، خانواده محترم هاشمی فرا از همه شرکت کنندگان و از هیأت شطرنج استان همدان ، تشکر و قدردانی نمودند .

Hamadan Chess  : ضمن سپاس از هیأت شطرنج استان همدان جهت برگزاری مراسم بزرگداشت و همچنین ابراز ناخرسندی از نحوه ی اطلاع رسانی ضعیف و نامطلوب آن هیأت محترم و سایت مادشطرنج در این رابطه که موجب برگزاری مراسمی با صندلی های خالی بسیار و عدم حضور خیل عظیمی از شطرنجبازان و شطرنجدوستان علاقمند به آن بزرگوار گردید ؛ برای خانواده ی گرامی هاشمی فرا آرزوی صبر و سلامتی و برای آن مرحوم طلب مغفرت می نماید .

( بر روح پاکش صلوات )




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر